Curs d'hipopressius

Curs de 16 hores, amb opció d'una o dues hores a la setmana

Inici: 29 d'octubre de 2018

Lloc: Sala Polivalent o sala 3 (depenent de l'horari)

Preu: 210 €

Inscripcions: A recepció fins al 21 d'octubre. 

Apunteu-vos al full de l’opció horària de la vostra elecció, indicant també si heu fet abans un curs similar. Si els horaris proposats no us van bé, indiqueu altres opcions possibles.

 

OPCIONS HORÀRIES
 
Dues hores a la setmana (8 setmanes)
* Dimarts i dijous, de 18 a 19 h
* Dimarts (de 20.15 a 21.15 h) i dijous (de 20.45 a 21.45 h)
 
Una hora a la setmana (16 setmanes)
* Dilluns, de 10.30 a 11.30 h
* Divendres, de 19.30 a 20.30 h
 
logo
 

 

L'exercici perfecte per activar el sòl pelvià i millorar la postura i el to muscular!

Els exercicis hipopressius aporten molts beneficis, com millorar la postura i l'equilibri, prevenir hèrnies i incontinència, reduir el mal d'esquena i augmentar el rendiment esportiu, entre d'altres.

 

hipopressius

Què és? 

Les tècniques hipopressives (TH) van ser creades pel Doctor en Ciències de la Motricitat i especialitzat en Rehabilitació Marcel Caufriez que, a través de la seva dedicació a la reeducació uro-ginecològica, es va adonar que els abdominals tradicionals perjudicaven el sòl pelvià en el post part, accentuant els problemes d'incontinència urinària, prolapses, diàstasis... Des del seu descobriment, Marcel Caufriez ha anat desenvolupant aquestes tècniques fins a crear el Mètode Hipopressiu Marcel Caufriez, que té diverses aplicacions en l'àmbit de la salut, la prevenció i l'esport.

Quins beneficis aporta?

  1. Redueix cintura: Els abdominals hipopressius redueixen la cintura, doncs contreu la faixa abdominal de forma no voluntària. Aquests exercicis aconsegueixen que la panxa entri sola sense que facis cap esforç per amagar-la. Això augmenta el to de repòs de la teva faixa abdominal. En relaxació et veuràs amb un abdomen més pla i dur. La panxa que t'observes al matí desapareixerà.
  2. Redueix el mal d’esquena: Els exercicis hipopressius fan que les vèrtebres se separin i que siguin descomprimides per la disminució de la pressió de manera que les lumbàlgies, dorsàlgies i altres molèsties de l'esquena disminueixen o desapareixen.
  3. Millora la funció sexual: L'augment del reg sanguini i l'augment de sensacions a la zona genital augmenten el desig, les sensacions i el control en tot el referit amb el sexe.
  4. Augmenta el rendiment esportiu: La millora de la musculatura respiratòria, l'augment de glòbuls vermells, la millora postural i biomecànica provoca un gran augment del rendiment esportiu. Els glòbuls vermells, l'EPO i altres paràmetres sanguinis augmenten en major proporció que en els entrenaments d'alçada.
  5. Soluciona i prevé la incontinència orinaria: Totes les investigacions mostren disminucions molt elevades de la incontinència urinària fins i tot en dones d'avançada edat. L'augment del suport que fa un sòl pèlvic competent i la recol·locació de la bufeta són algunes de les explicacions.
  6. Prevé hèrnies: Les hèrnies abdominals, inguinals, umbilicals, discals, vaginals, les pubàlgies, ... es provoquen per dos factors: 1- Un augment de pressió i 2- Un teixit que no aguanta. Els hipopressius augmenten el to muscular de la faixa evitant que els lògics augments de pressió dels esforços, la tos, els esports, ... provoquin hèrnies.
  7. Excel·lent com a mètode pre-post part: El mètode hipopressiu va sorgir de la fisioteràpia postpart i és considerat com el millor mètode de preparació per al part i de recuperació del mateix, sent aplicat en hospitals i clíniques de molts països.
  8. Millora la funció respiratòria: Els músculs inspiradors i expiradors són potenciats, això soluciona problemes d'asma i millora la captació i l'aprofitament de l'oxigen.
  9. Millora l’equilibri i la postura: Els abdominals hipopressius proporcionen una regulació del to muscular general. Disminueix els excessos de to d'alguns grups musculars que tenen un excés del mateix i augmenta el to dels músculs que tenen un defecte del mateix. És el que es coneix com normotonizació i proporciona unes millores posturals evidents en poques sessions.
  10. Soluciona i prevé les caigudes d’òrgans interns: L'aspiració que es provoca dins de l'abdomen fa que la bufeta, el recte i, en les dones, l'úter es recol·loquin fàcilment al seu lloc.